Átverés helyett garancia, így reformálta meg a román használt motor piacot Enyedi Csaba a MotoMus-szal Cégépítők

Átverés helyett garancia, így reformálta meg a román használt motor piacot Enyedi Csaba a MotoMus-szal

július 3, 2024

A Cégépítők történetének első külföldi vendégét köszönthetjük Enyedi Csaba személyében ebben az epizódban. Egy olyan vállalkozót, aki a MotoMus létrehozásával nemcsak a TOP5 motorkereskedők egyikévé vált, hanem teljesen megreformált egy olyan iparágat, ami korábban az átverésekről és a „feketézésről” volt híres. Hogyan sikerült első lendületből és józan paraszti észből elérni az 1 millió eurós forgalmat, majd ennek a sokszorosát? Mi a titka annak, hogy olyan szervezetet hozott létre, ami, ha kell nélküle is működik és több országban is jelen van?

„Ha a bizalmat elveszíted, azt egyáltalán nem tudod visszaszerezni” – vallja Csaba, aki szerint ezzel a hozzáállással egy trendet alakítottak ki a román piacon. Ugyanis az elsők voltak, akik garanciával és házhozszállítással árultak használt motorokat. Ráadásul mindezt az online térben, ahol a vásárlók 96%-a anélkül vásárol, hogy személyesen találkozna a termékkel, ami 100%-os bizalomra utal. Vállalkozásukkal egy égető piaci problémát oldottak meg, ráadásul kifogástalanul – hiszen azóta is másolják őket a konkurenseik.

„Nem csak álmodozni, tervezni is kell. Le kell írni, le kell rajzolni és megvizsgálni, hogy milyen képességek kellenek a megvalósításához – majd ezeket a képességeket el is kell sajátítani.” Osztotta meg Csaba a titkát, aminek a folyamatos (évi 30%-os) növekedést és a duplázás lehetőségét köszönheti. Az epizódban mesél arról, hogy milyen szigorú rendszereket vezettek be a folyamatok működtetésére és ellenőrzésére vonatkozóan. Valamint arról is, hogy miért hibás az a logika, ami mentén a legtöbb cégvezető gondolkodik. Csaba szerint ugyanis azzal a tudással, amivel jelenleg rendelkezel, valószínűleg nem tudsz eljutni oda, ahova szeretnél. Ezért fontos a folyamatos fejlődés, tanulás a cégvezetők és a munkatársak számára egyaránt.

  • Hogyan indult a MotoMus? Miként sikerült megvetni a lábukat egy korábban alacsony bizalmat élvező piacon?
  • Hogyan változott a piac és milyen szolgáltatásokkal, fejlesztésekkel tudtak lépést tartani a változásokkal és továbbra is diktálni az iramot a feltörekvő versenytársakkal szemben?
  • Milyen struktúra mentén épülnek fel a belső céges folyamatok? Mi az a terület, amit a legtöbb cégvezető elhanyagol, pedig kulcsfontosságú az egészséges növekedés szempontjából?
  • Milyen sajátosságai vannak az online kereskedelemnek? Hogyan sikerült áttörni a bizalmi gátat és elérni azt, hogy a vásárlók ne féljenek interneten keresztül motort vásárolni?
  • Mi a MotoMus sikerének titka és milyen konkrét terveket és lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a jövőbeli duplázás és a nemzetközi terjeszkedés megvalósulhasson?

Hallgasd a Cégépítőket a kedvenc platformodon:

A rendszer, amivel a te cégednél is kiszámíthatóan mennek majd a dolgok. Kattints a linkre a MiniCRM-es EXTRA tartalmakért!

A Cégépítők podcast felvétele a MiniCRM megbízásából történik, melyben a Brocasterz Podcast Stúdió a partnerünk. Az adások menedzsmentjét a Brocasterz Podcast Ügynökség csapata végzi.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük